History
CSOCSO 2005.05.05. 01:29
1967 - A Yamaha epitett egy autot a Toyotanak. Egy soros 6 hengeres DOHC motorral elatott sport autot ami kesobb a Supra megalkotasara inspiralta a Toyotat. Az auto neve 2000GT
Erdekessegek: Az akkori James Bond filmben szerepelt ez az auto! 70 es evek elejen a Datsun (Nissan) kihozta az akkori sportkocsijat a 2000GT mintajara ( Datsun 240Z )
----
1971 - Megjelent az elso Celica. 4 cilinderes 8R-C SOHC motor ami 1.9 literes volt. Csak 4 sebesseges kezivaltoval lehetett kapni. '72 ben motorcsere tortent, nagyobb motort kapott, de megis 11 pacival lett gyengebb, es megjelent a 3 sebesseges automata valto. Szerencsere a Celica eleg sikeres lett.
A celica emblemajan egy kacsa lathato
Talaltam egy celica oldalt ahol tobbet is olvashattok a regi Celicarol: http://www.toymods.org.au/ta22.html
----
1974 - Kijott a GT ami leginkabb csak stilusban es felfuggesztesben latszott meg. Egy evvel kesobb kijott a nagyobb es ujratervezett 20R motor ami a 18R-C motort valtotta fel. A '76 os Celica megkapta az "Ev import kocsija" dijat a Motor Trend magazintol ( Egyik leghiresebb es legregebbi amcsi magazin). Ebben az evben kijott az uj GT Liftback, a csapott hatu Celica amit el is neveztek Mustang-back Celicanak (Mustangsegg Celica?:) 1978 ban kis valtoztatas tortent az auton, a B oszlopot szelesitettek.A motor Trend magazin ebben az evben is elismerte a Celicat.
---
1979 - Bemutattak a Celica Suprat! 2.6 liteser soros 6 hengeres 110 lovas motort kapott. a GT verzio 20 loval erosebb volt de a nehezebb motor miatt nemigazan volt erezheto. 80 ban a Celicat ujraterveztek majd 81 ben uj motort kapott (5ME)
----
1982 - Ez az ev eleg szorgos volt! Az osszes Celica modelt ujradizajnoltak. Kicsit doboz alaku lett es vegre pislogos lampat kapott ami nagyon kozkedvelt lett! A Supra is bukolampakkal jott ki es sajat motort kapott(5MGE) 116 rol 145 lora ugrott a teljesitmenye. Tobbet foroghatott a motor, azaz kesobb tiltott le es a fuggetlen hatso felfuggesztest kapott ami a Supra vedjegye lett!!! A Mark II es Suprat gyonyor volt vezetni!
1982 vegen debutal a GT-S Celica A Supra fuggetlen hatso felfuggesztesevel es nagyobb kerekekkel. 1983 A celica megkapja a 22RE 4cilinderes motort ami 105 loerot teljesit az eletronikus uzemanyag befecskendezesnek koszonhetoen (EFI). meg mindig 83 mikor a Supra megkapja a teljesen elektornikus automata valtot (ECT) aminek erdekessege hogy a vezeto maga valaszthatta ki hogy az auto sportosan vagy normalis valtson. 1984 ben a Supra 8.2 mp alatt gyorsult 100ra! 1986:a Toyota elgondolkozott hogy kettevalasztja a Celicat es a Suprat, es mindenki jarja a sajat utjat.
---
1986 - Kijon a Mark III (Mk3) A Supra teljesen atalakul sokkal sportosabb, erosebb lett, megkapja az uj soros 6 hengeres 3 literes 185 lovas motort ( 7MGE ) /mashol 200 lovat olvastam de mivel nekunk is volt ilyen en is 185 re emlexem/
---- 1987
Egy evvel kesobb kijott a Turbo valtozat 230 LE-vel. Motor olaj hutest kap es a seggere szarnyat. Az onzaro difi alap volt a Turbon es valaszthato a normalhoz Es az ABS is valaszthato volt mindkettohoz.
----
1988 -
keveske alakitas hogy csondesebb legyen a motor, keveske alakitas a karpit anyagaban.
----
1989 - alakitas a racson, a motoron (+2lovacska) es uj hatso szarny Megjelent a sebessegtol fuggo szervokomany (???) es a tempomat a kormanyra kerult.
----
1990 - legzsak alapfelszereles lett es a tempomat hatrakerult a bajuszkapcsolora. plusz kijott egy 2.5 literes 280 lovas twin turbos valtozat! (1JZ-GTE)
1991 - uj 5 kullos felni Goodyear GS-D gumikkal alapfelszereltseg a Turbo modellen.
1992 - Utolso eve az MK3 as supranak a 10 hangszoros kazettas radio valaszthato lett.
----
1993 - Mark IV (mk4) Az uj Toyota Supra...a kedvencunk...:) soros 6 hengeres 3 literes 220 lovas motort kapott. a twin Turbo valtozat 320 lovas volt! ez volt az akkori legerosebb import kocsi az allamokban. Valaszthato az 5 sebesseg kezi es az 5 sebesseges automata valto. A Turbo valtozathoz valaszthato volt a 6 sebesseges kezi valto es alap volt az utas oldali legzsak is.
1995 - kiadjak az SE valtozatot...nemsok ujitassal.
1996 ban a turbo nelkuli valtozatban is elerheto volt a 6 sebesseges kezi valto
1997 - a 6 sebesseges kezi valto ujra csak a Turbos valtozattal jon. kijott a 15th Anniversary Edition ami igazabol 18 lenne ... (79-97) es a kezi valtos arat 10 ezer dolcsival karcsusitottak (kb 40 ezer dodo lett)
1998 - a kormany ujra 4 kullos lett a 3 helyett....lekapartak a 15th Anniversary Edition-t a kocsirol es a radiot megujitottak. megjelent a VVTi motor ami +5 loerot biztositott. a turbo valtozat csak 6sebesseges kezivel mig a sima csak automata valtoval volt kaphato
1997 ben valaszthato volt a tiptronic valto, igy a kormanyon talalhato gombokkal lehetett valtani
1998 ban beszuntettek a Supra forgalmazasat az allamokban... ennyi volt...
Elofurdulhat hogy a neten mast olvastok...en csak kerestem par oldalt ahol irnak a suprarol.. en is talaltam olyat ahol a 98 as supra volt a 15. Anniversary kiadas...szooval... pls ne kovezzetek meg ha az infok nem teljesen pontosak.
--- talaltam egy magazint amit majd ha lesz idom leforditok.. egy amerikai magazin kozolte a cikket 99 ben.. gondolom az pontosabb mint a neten fentlevo adatok..szal majd nemsokara..
|